نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی بوشهر > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بوشهر > اخبار آموزشی > برگزاری رویداد استارتاپی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی بوشهر
۹۷ بازدید

اختتامیه رویداد شتاب کسب‌وکارهای اینترنتی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی بوشهر با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر در اختتامیه رویداد شتاب (استارتاپی) کسب و کارهای اینترنتی اظهار کرد: اجرای رویدادهای شتاب یکی از کارهای موفقی است که در سال‌های تحصیلی انجام گرفته است. از دل این رویدادهای شتاب ایده‌هایی که منجر به محصولات خدماتی و فیزیکی باشد شرکت‌هایی شکل گرفته‌اند.

شبیر اشکپور مطلق عنوان کرد: یکی از اهداف و مسئولیت‌های دانشگاه علمی کاربری توسعه کارآفرینی برای دانشجویان این دانشگاه است.

وی یادآور شد: رویداد امروز هشتمین رویداد اجرایی از سوی دانشگاه علمی کاربردی است که از دل این رویدادها شرکت‌هایی شکل گرفته‌اند و به تولید محصول رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر تصریح کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان بوشهر اگرچه تنها یک‌سال قدمت دارد اما با شتاب و قدرت در مسیر خود حرکت کرده است و موفقیت‌های خوبی تا کنون داشته است.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز در این برنامه اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این استارتاپ می‌توان به آشنایی با بازار کسب وکار و فرصت‌های کارآفرینی، آموزش مفاهیم کارآفرینی و کسب و کار، ایده پردازی، ارتباط با کارآفرینان موفق و همچنین فرصتی مناسب برای انتقال تجربیات و آشنایی با فرآیند ایده تا بازار با مشارکت کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، افراد صاحب ایده و فعالان علاقمند در این حوزه اشاره کرد.

محسن پرویز ادامه داد: این رویداد در چهار محور خرید، فروش و بازاریابی اینترنتی، آموزش، پژوهش و مشاوره آنلاین، گردشگری، صنایع دستی و هنرهای تجسمی، اپلیکیشن فروش و خدمات و کالاهای الکترونیکی با حفظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. از مهم‌ترین امتیازات درنظر گرفته شده جهت تیم‌های برگزیده می‌توان به پذیرش و استقرار تیم‌ها در فضای اشتراکی کاری مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان بوشهر و بهره‌مندی از حمایت‌های منتوری دائم و رایگان جهت تجاری سازی ایده‌ها و … می‌توان اشاره کرد.

وی یادآور شد: تعداد کل تیم‌های شرکت کننده در رویداد ۱۹ تیم است که از این تعداد پس از ارزیابی داوران ۷ تیم جهت رقابت مورد پذیرش قرار گرفت.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: در این رویداد استارتاپی تلاش شد ارزیابی ایده­‌ها و غربال­گری ایده‌ها با رویکردی علمی تحت نظر خبرگان و صاحب‌ نظرات حوزه کارآفرینی و کسب و کار صورت پذیرد. داوران نیز با توجه به ۹ شاخص مسئله، مشتری، ارزش، راه­‌حل، کانال­‌ها، سنجه­‌های کلیدی، جریان درآمدی، ساختار هزینه، برتری مطلق داوری و ارزیابی کردند. هر یک از تیم‌­ها در بازه زمانی ۵ دقیقه به ارائه آنلاین بوم کسب و کار ناب خود پرداختند و داوران در فرم ارزیابی با ۹ شاخص برگرفته از بوم کسب و کار ناب اقدام به ارزیابی ایده‌­های تیم‌­های شرکت کننده پرداختند که نمرات نهایی تیم‌­ها از ۱۰۰ ارزیابی شد.

پرویز بیان کرد: در پایان نیز تیم نشاطا با پلتفرم آنلاین سلامتی و تندرستی نوجوانان و کسب نمره ۶۷.۷۵ در مقام اول، تیم می­نار با پلتفرم جامع صنایع دستی بین­‌المللی مبتنی بر ارز دیجیتال با نمره ۵۳.۵۸ در مقام دوم و تیم سرایاب با پلتفرم بازدید و مشاوره آنلاین املاک از طریق ایجاد تور مجازی با کسب نمره ۵۳/۰۲ در مقام سوم جای گرفتند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا