نسخه آزمایشی
۱۸۳ بازدید

به مناسبت سی و سومین سالگشت رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی (ره) نشست مجازی شبانگاهی واکاوی فرمان هشت ماده ای امام خمینی ره از ساعت ۲۱ روز شنبه؛ چهاردهم خرداد ماه در مرکز آموزش عالی علمی_کاربردی جهاد دانشگاهی بوشهر برگزار شد. در این نشست که به میزبانی دکتر جلال الدین حسانی؛ مدیر دفتر کارآفرینی و نوآوری مرکز برگزار شد، دکتر غلامرضا پیوندی؛ استادیار و مدیر گروه فقه و حقوق اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به تبیین جزئیات این فرمان تاریخی و اهمیت آن در نظام های حقوقی و عدالت کیفری ایران پرداخت.
وی پس از بیان تاریخچه و زمینه های اجتماعی و فرهنگی این فرمان، مهم ترین انگاره های جرم شناختی و حقوق کیفری در آن را ارزیابی و تاکید کرد که فرمان یادشده باید همواره فراراه مسئولان و مدیران گوناگون نظام باشد تا از این راه بتوان آرمان های مدنظر حضرت امام ره را استوارانه تر دنبال کرد.
در ادامه، هر یک از بندهای فرمان هشت ماده ای حضرت امام ره و اثرگذاری آن بر دکترین علوم جنایی ایران با الهام از ادبیات حقوقی به صورت مستقل از سوی دکتر پیوندی واکاوی شد. در پایان، شرکت کنندگان در نشست نیز پرسش های خود را پیرامون فرمان هشت ماده ای حضرت امام خمینی ره از دکتر پیوندی مطرح کردند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا