نسخه آزمایشی
۷۹ بازدید

وبینار چگونه می‌توانیم با استرس شغلی مقابله کنیم در روز چهارشنبه مورخ ۳ دی‌ماه ساعت ۲۰ با حضور خانم دکتر دلبر نیروشک (دکترای روانشناسی بالینی از آمریکا) مدیرعامل موسسه نیروی تدبیر ایرانیان با حضور بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده از دانشجویان، اساتید و عموم مردم استان به‌صورت لایو در آپارات برگزار گردید.

دکتر نیروشک خاطرنشان کرد: بسیاری از مواقع استرس باعث می‌شود متفاوت، خوب و تأثیرگذار عمل کنیم و این همان استرس مثبت است.

همچنین تأکید کرد: برقراری تعادل میان کار و زندگی یکی از مواردی است که بسیار در مدیریت استرس تأثیر دارد. استرس وضعیتی است که یک واکنش بیولوژیکی خاص را در بدن ایجاد می‌کند؛ درک تهدید به یک چالش بزرگ با افزایش ترشح هورمون‌ها در بدن تبدیل به یک موقعیت تنش‌زا می‌شود.پیش از همه چیز باید توانمندی‌ها و نقاط قوت خود را لیست کنید، همچنین ویژگی‌ها و نقاط قابل بهبود خود را بشناسید. خونسرد بودن در موقعیت‌های پر استرس به ما کمک می‌کند استرس شغلی خود را پایین بیاوریم. نیروشک در صحبت‌های خود اظهار کرد: عواقب استرس در محیط کار شامل عواقب رفتاری مانند عدم توانایی تصمیم‌گیری، حالت بلاتکلیفی و تردید در انتخاب کردن و عواقب احساسی مانند خشم، غم، کلافگی و دستپاچه شدن و عواقب شناختی مانند عدم تمرکز و منفی‌بافی است.

او با اشاره به تأثیر انواع استرس‌ها در افزایش استرس شغلی گفت: استرس‌های سازمانی در محیط کار شامل سیاست‌های اجرایی، شرایط کار، فرآیند انجام کارها، تغییر سازمانی، عدم رضایت، نداشتن انگیزه، عدم مدیریت ارتباط بین فردی و عدم امنیت شغلی است.

وی در پایان افزود: استرس‌های فیزیولوژیکی مانند سروصدا و یا کرونا که از محیط ناشی می‌شود و همچنین استرس‌های فردی می‌تواند موجب عدم شفاف بودن نقش و وظیفه و بلاتکلیفی هویتی شود

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا